Att fylla 30 i ett varmt land

Jag fylde 30 för lite mer än en vecka sedan. Inför denna dag pratade jag med mina kollegor om att vi kanske kunde gå ut och äta tillsammans i och med att jag fylde på en fredag. Det första de sa var: Nej, det kan vi inte. Nehe... Vad ska jag då göra på min födelsedag hann det flyga genom mitt huvud. Men de fortsatte med att säga att jag skulle vara färdig, duchad och redo klockan 17:00 sen vägrade de säga något mer.
 
På morgonen öppnade jag min pressent som Inge-Gärd, min svärmor, hade skickat med mig när hon lämnade mig på Arlanda.
 

Den innehöll en liten skånsk socker tårta som smakade ungefär som en maräng och en peng som ska gå till en upplevelse här nere tänkte jag.
 
 
Klockan 17:00 var jag färdig och väntade på att de skulle komma hem till mig och jag var inte lite nervös. Men det var helt klart obefogat. Kollegorna tog med mig till ett ställe som heter Classik Forest och det kändes som att gå in i en regnskog.
 

Hela miljön på stället var fantastisk och i vattnet fanns det fiskar som vi matade.
 
När vi kom in på returangen sa de till mig att inte titta på priserna utan bara beställa vad jag ville. Sagt och gjort så inledde vi med varsin drink som serverades i en annanas.
 
Bilden är på sidan men ni kan tänka er hur god den var.
 
Till varmrätt åt jag krokodil. En speciell men god smak. Jag skulle beskriva smaken som typ kyckling men med konsistensen av en fläskkotlet.
 

Efter middagen kom större delen av serveringspersonalen fram och sjöng för mig samtidigt som de serverade glass :-)

Allt som allt, en fantastiskt trevlig kväll som avslutades på Sportbaren i Mei Phim.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0